Brabantia 100 jaar | Vier het mee en win een Patrice voorraadbus

Brabantia 100 jaar | Vier het mee en win een Patrice voorraadbus

Brabantia is jarig en dat vieren ze. Honderd jaar bestaat dit oerdegelijke en vooruitstrevende merk in huishoudelijke artikelen. Ons spreekt Brabantia aan om haar duurzaamheid en steun aan goede doelen, en natuurlijk om de producten. Wij vieren het jubileum daarom graag mee, met de verkoop van vier populaire producten in retrostijl Patrice én met een winactie. Wil jij een voorraadbus winnen? Lees dan gauw verder.

Zodra afgelopen voorjaar de nieuwe retro voorraadbussen, broodtrommel, pedaalemmer en Bo touch bin bij ons in de etalage staan, krijgen we heel veel reacties. Soms komen mensen er speciaal voor de winkel in. "Die had mijn oma vroeger", zeggen ze, en een oudere generatie: "Oh wat leuk, die hadden we thuis ook." De print van ontwerpster Patricia van Uden uit 1969 maakt veel los. Iedereen reageert enthousiast, hoewel ook iemand zegt dat ze die spullen net vorig jaar naar de kringloop heeft gebracht. Die hebben daar dan vast snel weer een eigenaar gevonden, want Patrice is populair.

 

retro Brabantia catalogusfoto met Patrice productlijn

 

duurzaam

Brabantia maakte een tijdlijn over haar eerste honderd jaar en die laat zien dat het bedrijf al vroeg met recyclen begon. Na de oorlog maakt ze bekers van gebruikte blikken. Dit bewustzijn heeft de afgelopen jaren een grote vlucht genomen. Was het in 1945 door schaarste, nu is duurzaamheid de drijfveer. In 2014 krijgt de fabrikant haar eerste Cradle-to-cradle certificering voor tachtig procent van haar producten die wereldwijd verkocht worden. Een jaar later wordt ze partner van WeForest, gevolgd door The Ocean Cleanup en The Hunger Project.

 

Brabantia producten bij de Hoge Ramen

 

voor een betere wereld

Voor iedere verkochte Brabantia droogmolen en droogrek worden bomen geplant, voor iedere afvalbak dragen klant en bedrijf bij aan het schoonmaken van de oceanen, en met de verkoop van iedere verkochte voorraadbus met maatbeker strijdt Brabantia mee tegen honger in de wereld. Daarbij maakt het bedrijf producten zoveel mogelijk van hergebruikte materialen en denkt het na over hoe artikelen kunnen bijdragen aan een betere wereld. Denk aan de voorraadbussen met maatbeker tegen voedselverspilling bijvoorbeeld. Voor de Hoge Ramen is het een merk naar ons hart en wat wij ook waarderen: gaat er op termijn iets stuk dan levert Brabantia onderdelen zodat jij jouw product langer kunt gebruiken en minder hoeft weg te gooien.

 

"Ik vind hem veel te mooi om als afvalbak te gebruiken. Het speelgoed van de kinderen kan er mooi in", aldus een klant over de Bo touch bin met Patrice print.

 

Wie overigens zo'n nieuwe Patrice wil hebben, moet niet te lang wachten want de oplage is beperkt. Bij de Hoge Ramen verkopen we alle vier de jubileumproducten en daarnaast nog heel veel andere Brabantia-items. We leveren meer dan 150 verschillende prullenbakken. (Niet allemaal vanuit de winkel en toch allemaal binnen één tot twee werkdagen). En we hebben voorraadbussen, broodtrommels en allerhande keukengerei. Oh ja, en die slimme keukenweegschaal, die zonder batterijen tot op de gram nauwkeurig weegt. Zo sta je bij het bakken nooit meer voor het blok als ook de reservebatterijen op blijken te zijn.

 

Brabantia jubileum Patrice producten

 

winnen

Bij een feest horen kadootjes. Daarom geven wij bij de Hoge Ramen twee nieuwe voorraadbussen met de iconische print weg. De Patrice-print werd gebruikt op wel veertig verschillende producten: gieters, koektrommels, ijsemmers, keukenweegschalen, een rechaud, een schuier, een schoenpoetskist en nog veel meer. Wat is daarvan bewaard gebleven vragen wij ons af. Heb jij een mooie verzameling of heb jij een foto en een verhaal uit de seventies of eighties of later waarin Brabantia een belangrijke rol speelt? Wij horen het graag. Deel je foto's en verhalen vóór donderdag 18 juli, onder onze aankondiging van de wedstrijd op ons Facebook- of Instagram-account of mail ze naar [email protected]. De winnaars krijgen persoonlijk bericht.

 

Wij zijn heel benieuwd. Wat is jouw verhaal?

 

Reacties

Wees de eerste om te reageren...

Laat een reactie achter
* Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
* Verplichte velden