Veelgestelde vragen



1 Algemeen
1.1 Komen de kleuren van de producten uit de webshop altijd overeen met de geleverde producten?

Elke computer/tablet/telefoon heeft zijn eigen kleurinstellingen. Daardoor kan het zijn dat de kleuren op de foto net wat verschillen van de kleuren van het product. Wij doen ons best om een zo duidelijk mogelijk beeld te geven van onze producten. Mocht je hierover vragen hebben, dan kan je altijd contact met ons opnemen.

1.2 Heb ik garantie op mijn bestelling?

Op al onze producten geldt de wettelijke garantie. Dit houdt in dat een product moet doen wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Dus: puzzelstukjes moeten in elkaar passen en met een gieter moet je de bloemen water kunnen geven.  Is er iets mis met een product, neem dan contact met ons op via [email protected] of (als de winkel open is) telefonisch via +31 (0)570 611438. We overleggen dan met jou hoe we het probleem zo goed en snel mogelijk op kunnen lossen. 

1.3 Hoe staat het met de privacy van mijn gegevens?

Wij maken gebruik van een beveiligde SSL-verbinding. Dit betekent dat jouw gegevens niet onderschept kunnen worden door derden.

Wil je meer weten over hoe we met jouw gegevens omgaan? Bekijk onze Privacy Policy

2 Bestellen
2.1 Hoe plaats ik een bestelling?

Zie 'Bestellen' voor een uitgebreide uitleg. 

2.2 Kan ik hulp krijgen bij het plaatsen van mijn bestelling?

Lukt het niet om een bestelling te plaatsen of twijfel je over een aankoop? Je kunt ons als de winkel open is bereiken op +31 (0)570 611438. Is de winkel gesloten of stuur je liever een mailtje? Dat kan naar [email protected] 
We helpen je graag en vinden het geen moeite om extra productinformatie te geven.

2.3 Kan ik de producten ergens bekijken?

Ja, wij hebben naast de webshop ook een stenen winkel. Tijdens openingstijden ben je natuurlijk van harte welkom om de producten in het echt te komen bekijken.

2.4 Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Om het voor de klant, en onszelf, overzichtelijk te houden, hanteren wij twee bedragen voor de verzendkosten. 
Brievenbuspakje: €3,50
Pakketpost: €5,95

Komt je bestelling boven de €50? Dan betalen wij de verzendkosten. 

De verzendkosten voor België zijn €9,95. Komt je bestelling boven de €100? Dan betalen wij de verzendkosten.

2.5 Wat als een product niet op voorraad is?

Het kan zijn dat een product tijdelijk niet leverbaar is. In dat geval kan je het beste telefonisch contact met ons opnemen op +31 (0)570 611438 (als de winkel open is) of [email protected] Wij laten je dan weten wanneer jouw artikel weer leverbaar is. 

3 Betalen
3.1 Hoe kan ik betalen?

Via iDEAL, vooraf overmaken of bij het afhalen van jouw producten. Bij vooraf overmaken versturen wij de bestelling zodra het geld op onze rekening staat. 

Belgische klanten kunnen betalen via Bancontant of vooraf overmaken. 

3.2 Waarom zie ik 'Mollie' als ik betaal via iDEAL?

Mollie verzorgt voor ons de iDEAL en Bancontant betalingen.

4 Verzending
4.1 Wie bezorgd mijn pakketje?

Bij Hoge Ramen vinden we het belangrijk dat onze pakketjes op een duurzame manier worden bezorgd. Daarom verzenden wij onze pakketjes via Fietskoeriers.nl. Fietskoeriers.nl is de duurzaamste en meest klantvriendelijke pakketbezorger van Nederland.

Hoe werkt dat dan?
Alle artikelen die wij versturen worden met cargobikes bij ons opgehaald en naar een overslagplaats van Fietskoeriers.nl gebracht aan de rand van de stad. Daar worden de pakketten verdeeld in twee stromen: pakketten die in de stad door fietskoeriers bezorgd worden en pakketten daarbuiten die DHL gaat bezorgen. Alle pakketten worden vervolgens overgeladen in groengasauto’s en naar de juiste sorteercentra gebracht. De pakketten voor DHL worden direct naar een DHL-terminal gebracht en bezorgd. Alle overige pakketten worden via het sorteercentrum van Fietskoeriers.nl naar de stad van bezorging gebracht. Daar wordt alles weer overgeladen in cargobikes en het laatste stuk naar je huis neemt de fietskoerier weer voor zijn of haar rekening.

4.2 Wordt mijn pakketje echt helemaal met de fiets gebracht?

Nee, de fietskoeriers kunnen veel aan, maar de afstanden in de buitengebieden en tussen de steden kunnen toch beter met groengas-auto’s gereden worden. Zo rijden alle vervoersmiddelen daar waar ze het beste tot hun recht komen: de auto op de snelweg en de fiets in de stad.

4.3 Kan ik mijn bestelling volgen?

Zeker, zodra je bestelling is geplaatst, krijg je een mail met een track&trace-code. Vul deze code hier in en je weet wat de status van je bestelling is.

4.4 Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Wanneer je een bestelling plaatst op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag voor 15.00 uur streven wij ernaar om het pakketje de volgende dag bij je te laten bezorgen. 

Bestellingen die op zaterdag of zondag geplaatst worden, worden op dinsdag geleverd. 

De meeste van onze producten hebben we op voorraad en kunnen we onmiddellijk leveren. Bij grote drukte kan het echter voorkomen dat producten niet direct leverbaar zijn. We zorgen ervoor dat jouw pakketje uiterlijk binnen 3 werkdagen bij je wordt bezorgd. Als de levertijd langer is nemen we hierover contact met je op.  

4.5 Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?

Via je track en trace code zie je of je pakket door DHL of door de Fietskoerier bezorgd wordt. 
DHL bezorgd overdag tussen 09.00 en 18.00 uur. 

De Fietskoeriers bezorgen tussen 18.00 en 22.00 uur. Dan is de kans het grootst dat je thuis bent. Het is ook de reden dat 98% van de pakketten die worden bezorgd door fietskoeriers ook daadwerkelijk worden afgeleverd.

4.6 Hoe wordt mijn pakketje ingepakt?

Voor de verzending van onze pakketjes maken wij gebruik van gerecycled verpakkingsmateriaal.
De producten die door onze leveraniers bij de winkel geleverd worden zitten in stevige dozen en worden opgevuld met papier en bubbeltjesplastic. 
Dit bewaren wij en gebruiken we om de pakketjes naar jullie te verzenden. 

5 Retourneren
5.1 Ik wil iets retourneren, hoe werkt dit?

Je hebt het recht je bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. Na annulering heb je nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen. Je krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van de vervoerder. 
Indien je gebruik maakt van je herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan Hoge Ramen geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kan je contact met ons opnemen via [email protected] Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van je retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.
In geval van ruilen neemt Hoge Ramen eenmalig de kosten voor het opnieuw verzenden van het omgeruilde artikel voor haar rekening. 

Mail, voordat je je product retour stuurt, onderstaande gegevens naar [email protected]:

Naam: 
Factuurnummer:
Telefoonnummer:
Reden van Retour:
Artikelen:

Wanneer je een bevestiging hebt ontvangen van het retourverzoek kan je de artikelen sturen naar:
Hoge Ramen
Grote Overstraat 48
7411 JD Deventer

*De termijn van 14 dagen wordt bepaald door de datum waarop je een retourverzoek hebt aangevraagd te vergelijken met de verwachte bezorgdatum van de bestelling. 

5.2 Wat zijn de kosten voor het retourneren?

 De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket.

5.3 Ik wil een artikel omruilen voor een ander artikel, kan dat?

In geval van ruilen neemt Hoge Ramen eenmalig de kosten voor het opnieuw verzenden van het omgeruilde artikel voor haar rekening.
De kosten van het retour sturen van het oorspronkelijk gekochte product zijn wel voor eigen rekening. 

Neem contact op
* Verplichte velden